Incompany Training
Klantgericht Telefoneren

Verbeter je klantgerichtheid en service door effectieve en professionele gesprekstechnieken.

Of bel voor advies: 076 - 541 69 68

Incompany Training
Klantgericht Telefoneren

Verbeter je klantgerichtheid en service door effectieve en professionele gesprekstechnieken.

Of bel voor advies: 076 - 541 69 68

Incompany Training
Klantgericht Telefoneren

Verbeter je klantgerichtheid en service door effectieve en professionele gesprekstechnieken.

Of bel voor advies: 076 - 541 69 68

Training Klantgericht Telefoneren

Wist je dat het eerste contact tussen een bedrijf en een klant bijna altijd telefonisch is?

De telefoon is een krachtig middel om te communiceren met klanten en overige relaties. Je manier van communiceren aan de telefoon is bepalend voor de uitstraling van je organisatie. Contact per telefoon heeft veel voordelen, maar ook veel valkuilen. Professioneel communiceren per telefoon is een vak. Een vak dat je kunt leren.

Het doel van deze praktijkgerichte telefoontraining is klanten op een professionele manier telefonisch te woord te staan. Je leert alle facetten van telefonische communicatie, wat leidt tot meer klanttevredenheid en effectievere afhandeling van telefoongesprekken.

In-company maatwerk

Altijd 100% toegespitst op de wensen, mensen en situatie in jouw bedrijf. Kortom: een training op maat.

Direct praktisch toepasbaar

Geen hoogdravende theorie, maar praktische handvatten, cases en oefeningen, meteen toe te passen.

Follow-up na afloop

Evaluatie en gerichte opvolging na afloop, voor goede borging en extra meetmoment in de praktijk.

Inhoud van deze in-company telefoontraining:

Tijdens deze praktische training komen alle facetten van telefonische communicatie en hoe dit in de praktijk te brengen aan de orde. Je gaat effectief communiceren met klanten, prospects en relaties.

Je leert om je gesprek te structureren, door het gebruik van juiste vraag- en luistertechnieken.

Ook ontdek je wat goed stemgebruik is en hoe je om kunt gaan met diverse typen klanten aan de telefoon. Je wordt bewust van de kracht van je eigen communicatie en hoe dit te gebruiken in je dagelijkse werk aan de telefoon.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • De kracht van een positieve instelling
  • Opbouw en structuur gesprek
  • Telefoonregels
  • Vraag- en luistermethodieken
  • Stemgebruik en houding
  • Valkuilen aan de telefoon
  • Inspelen op diverse soorten klanten
  • Omgaan met weerstand
  • Overtuigend communiceren
  • Klachtenbehandeling

De exacte onderwerpen, inhoud en vorm van de training zullen altijd in overleg worden afgestemd. Iedere training is immers maatwerk en volledig afgestemd op je bedrijf, medewerkers, achtergrond en specifieke voorkeur en wensen. Op deze manier krijg je het beste resultaat.

Of bel voor advies: 076 - 541 69 68

rabobank
rabobank
rabobank

Voor wie is deze training Klantgericht Telefoneren?

Deze praktische training is geschikt voor medewerkers die tijdens hun werk veelvuldig de telefoon als communicatiemiddel gebruiken.

Door klantgericht te telefoneren en te leren hoe je omgaat met weerstand, verbetert de telefonische communicatie onmiddellijk.

Deze training wordt verzorgd als incompany training en is interessant voor bedrijven uit de regio Breda, Eindhoven, Rotterdam, Tilburg, Roosendaal, Den Bosch en Utrecht.

Neem voor de mogelijkheden contact met ons op.

Tijdsduur

De tijdsduur van deze praktische training is 2 dagen. Tussen de eerste en tweede trainingsdag zit bij voorkeur een periode van één week. Dit geeft deelnemers de gelegenheid om met het geleerde aan de slag te gaan en dit te integreren in hun dagelijkse praktijk.

Ongeveer een maand na de 2e trainingsdag is er een aanvullend dagdeel (ochtend of middag) voor opvolging. Op deze manier is er een goed meetmoment en ruimte voor aanvullende vragen, evaluatie en feedback.

Dit is een belangrijk onderdeel voor het succes van een training. De praktijk begint immers pas na afloop van de training. Op deze manier is een goede opvolging en borging gegarandeerd.

Wat als je deze training hebt gevolgd?

  • Je communiceert met meer gemak en plezier per telefoon.
  • Je bent in staat om snel en adequaat in te spelen op de behoefte van je gesprekspartner.
  • Je communiceert krachtig en overtuigend aan de telefoon.
  • Wat de uitstraling en effectiviteit van jou en je bedrijf vergroot.
  • Je gaat beter om met klachten. 

Of bel voor advies: 076 - 541 69 68

Wat als je deze training hebt gevolgd?

  • Je communiceert met meer gemak en plezier per telefoon.
  • Je bent in staat om snel en adequaat in te spelen op de behoefte van je gesprekspartner.
  • Je communiceert krachtig en overtuigend aan de telefoon.
  • Wat de uitstraling en effectiviteit van jou en je bedrijf vergroot.
  • Je gaat beter om met klachten. 

Ontvang onze digitale brochure

met een overzicht van alle trainingen

* Je gegevens zijn veilig en worden niet gedeeld.